Vi firar - så jag ger er vit kladdkaka!

Woot - idag är ingen vanlig dag för idag återupptar jag mina studier i tårtdekorationens ädla konst! Klockan halv sju ikväll har jag lektion nummer ett i "Gum Paste". Det måste naturligtvis firas, så jag föreslår att alla som läser den här bloggen bakar sig en vit kladdkaka till ikväll! Mycket lätt & mycket gott (enligt Paul)!
Sätt först ugnen på 175C. Smält sedan 150 g vit choklad tillsammans med lika mycket smör. Blanda 2 dl socker med 1 dl mjöl och 1 tsk vaniljsocker. Tillsätt blandningen till den smälta chokladen & smöret. Knäck ner 3 ägg & riv ner 1 tsk citronskal. Rör tills smeten är slät & häll sedan allt i en smord och bröad springform (med löstagbar kant). Grädda mitt i ugnen ca 30 minuter, låt kakan svalna helt. Blanda sedan 2 dl grekisk yoghurt - jag körde 50/50 plain & blåbärssmak - med 1/2 dl florsocker & 1/2 tsk vaniljsocker. Bred krämen över kakan & strö över en massa färska blåbär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0