Bronze Level!

Vi hade danslektion igår & för första gången var planen att vi skulle åka dit var för sig. Paul från sitt jobb (så att han kan ta motorvägen) & jag från universitetet. Tror ni inte att Ida lyckas med konststycket att sätta sig på ett tåg åt FEL håll?! Så himla pinsamt. Har inte gjort något så klantigt på flera flera år, men nu åkte jag av misstag med två stationer åt fel håll - innan jag väl insett vad jag gjort, hoppat av & bytt tåg & åkt hela vägen bort till rätt stopp... ja då var jag 10 minuter sen till lektionen. Möttes av Paul & Nathaniel som dansade tillsammans & sen skrattade ihjäl sig åt min förklaring (det blev mycket, nej din andra högerfot om jag gjorde fel & startade på högern istället för vänstern). Av alla dagar att komma försent på så var det här dessutom den värsta - eftersom utvärdering stod på schemat. Försök att stressa ner efter galen språngmarsch samtidigt som du försöker att komma ihåg den exakta fotsättningen på snurr, på snurr, på snurr i swing dance... På något vänster tog jag mig samman & klarade av alla picture steps etc & vi blev godkända! Vanligtvis sker det efter 12 lektioner, men vi fick till det efter 6 - tjoho! Nu kommer vi att flyttas upp till en högre nivå, brons nivån. Så än äger vi inte dansgolvet, men vi är en himla massa steg i rätt riktning!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det gick bra! Kerstin var en mycket duktig tågresenär. Lite stora ögon, men ändå lugn :)

Svar: Vad skönt - man hoppas ju alltid att de ska sköta sig, men innan man väl sitter där har man ju ingen aning om hur det ska gå. Minns första gången jag skulle flyga med Totte, typ världens snällaste katt, som fick total panik när planet satte igång. Inte kul för fem öre!
Ida

2013-04-12 @ 14:31:50
URL: http://matildalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0