Dagen som vände...

Nätter jag sover tre timmar är inte de bästa av nätter... & dagen efter blir i regel inte speciellt mycket bättre. Utan att bara bräka ner sig på TYCK SYND fronten så kan jag sammanfatta merparten av dagen som usel. I mean... på riktigt, när jag äntligen började bli trött kring klockan sex, tror ni inte att en house centipede på typ 5 cm larvade sig över vardagsrumsmattan & försvann in under soffmörkret. Så där kul att försöka somna in då (jag lägger mig alltid på soffan när jag har svårt att sova, Paul är en sån kamin till människa att insomnian bara vägrar ge med sig pga överhettning)... Så ja, usel dag fram till klockan halv sju - då Paul valsade in genom dörren med sushi & bubbel (fast det sparar vi till imorgon & valborg). Redan där blev dagen en himla massa bättre & nu, efter promenad & te & kattgos, känner jag att vågskålen tippat över åt andra hållet. Det är fint när det kan bli på det sättet, att en dag som man liksom gett upp hoppet om plötsligt blir något väldigt fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0