Express yourself in food...

Det är intressant hur mycket jag uttrycker mig genom mat - längtar jag hem blir det köttbullar, köttsoppa, massa lax & gärna lite viltkött med svamp. Känner jag mig mer bekväm med den här sidan av atlanten blir det mat med tranbär & lönnsirap. Rider alldeles uppenbart på en våg av "men det är inte så illa här just nu" eftersom dagen kökspyssel blev alldeles vansinnigt kanadensiskt.
Lönnsiraps & havrekakor
 
Sätt ugnen på 177 grader. Blanda 95g vegetabiliskt fett med 2.3 dl vetemjöl. Tillsätt 2.3 dl lönnsirap, 1 ägg, 60 ml mjölk, 2 tsk bakpulver & 0.25 tsk salt. Blanda väl & tillsätt sedan 1.2 dl vetemjöl, 1.2 dl torkade tranbär & 1.2 dl hackade valfria nötter (använde pecan, valnöt & hasselnötter). Klicka ut rågade teskedar på en plåt med bakplåtspapper & grädda i 13 minuter. Låt svalna på plåten i 1 minut innan du för över dem till galler för att svalna helt.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

gott! :)

Svar: Paul, min kille, sa att de var det i alla fall! Själv äter jag inte kakor - men gott luktade de!
Ida

2013-04-16 @ 18:35:41
URL: http://rebeckhaam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0