Jag började bakifrån...

Plantering av frön! Har stått på "To Do" listan en halv evighet som en sån där post som jag:
 
1) Måste göra (inte egentligen, men om man lever i ett i-land & tycker att det är trevligt med egenodlat i stugan)
2) Tänker att den ska vara rolig
3) Men innerst inne vet kommer att vara rätt tråkig eftersom det bara innebär ett massa slabbande med jord & efterföljande städ av hus & blomsterplanterare
 
Fick ner alla frön & bar ut mitt miniväxthus i solrummet för lite eftermiddagssol - nu när det äntligen är en varm & fin dag! Fast jag fick tänka om lite, för det tog ungefär två sekunder innan Mumin Marodören & Monkey the Monkey var där med nyfikna öron.
Jag bara "Men kitties, inte peta nu". Så Mumin Myteristen lydde & försökte istället sätta sig på lådan!
Vad vi lärde oss från det - att mitt miniväxthus inte är anpassat för 5 kilo katt, att mitt miniväxthus måste stå i det enda rum i huset som är relativt kattfritt = mitt kontor, att kitties blev alldeles spattiga när jag travade iväg med den roliga lådan & försökte bryta sig in på mitt kontor. Jag känner hur det här håller på att utveckla sig till en "5 kronor för två katter på blocket" dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0