Mortal Instruments...

Jag är ju inget sånt där jättefan av det övernaturliga - blir lätt lite småförstörd bara genom att råka fånga en glimt av en skräckfilms preview när vi går på bio. Så när Paul förklarade att han ville se Mortal Instruments-City of Bones så var jag bara "NOoooo Waaaay". Fast så såg jag "Warm Bodies" & det fick mig att ändra inställning lite så där smått. Jag beslutade mig för att ge Mortal Instruments en chans. Fast inte bara genom att gå & se filmen, utan genom att läsa den första boken - vilket fick mig att fastna totalt! Så jag läste ut typ allt som skrivits i serien på nolltid & laddade sedan ner syskonserien på Kobon & plöjde den med. 
 
Så idag, när temperaturen återigen låg på "Kvalmigt så att man svettas i nacken" så struntade vi i att det var "fullpris vilken dag annars än tisdag" torsdag & drog tillbaka till ACn på vår favoritbio & just City of Bones. Så mycket bättre film än Percy Jackson! Lite för hemskt för mig då & då, jag erkänner att jag blundade lite, men överlag bra & de ändringar de gjort från boken kändes berättigade istället för irriterande. Det gillar vi! Paul slår till med 7 runor & jag, jag toppar faktiskt upp den till 7.2! Omvända roller idag, men så är det kanske liiite mer en tjejfilm än en killfilm! Sen är det alltid roligt att se filmer som spelats in i Toronto, så INTE tunnelbanan i NY de är på! Har åkt nog mycket tunnelbana här i Toronto för att tycka att det är lite skojigt att de inte ens försökt få dem att se ut som något annat än TTC´s vagnar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0