Icy landscape...

Ni får stå ut med ett par fler isbilder - det är så himla häftigt alltihop! För hela stan är verkligen inglasad, inte bara våra julgransprydnader på trappen!
Fast även om det är vackert så går det inte komma ifrån att det är farligt. Var ute på en promenad till mataffären tidigare idag & det kändes inte helt OK. Att knata under stora, stora, trädgrenar som hänger ut över gatan alldeles böjda av is samtidigt som man är omgiven av trädgrenar som redan rasat ner på vägen & splitrats... Lite pirr i magen. Känns som om det är läge att hålla sig lite inne tills vi får en tödag. Fast ut på den glashala uppfarten för att ta ett kort på vinterprakten kunde jag ändå inte låta bli att våga mig när jag väl halkat mig tillbaka från affären. Så vackert när eftermiddagssolen sken på alla grenar!
Vårt persikoträd med lite annorlunda "pynt" än vanligt, annars brukar det ju vara som finast på våren men nu tycker jag att det är nästan ännu vackrare. Fast på ett något kylslaget sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0