Lovely Canuck Christmas!

Åh vilken fin jul vi haft! Dels ute då där det bara är MAGI!
Men även inne - där jag bakat Pauls favoritkakor, där vi njutit av inhandlad Starbuckslunch, farmor rullat köttbullar på löpande band & där katter har stirrat i trans på allt vackert i granen. Själv invigde jag också en tidig julklapp, en folkdräkt från Piteå-socken, tillverkad på 1930-talet.
Matchade med liten olydig katt & Stig Helmer-frisyr som snabbt glömde bort då gästerna trillade in. Vin kallas det. Sen blev det svenskt julbord som naturligtvis blev mycket större än tänkt & planerat (rödbetssallad hade jag ju tex inte tänkt göra, men stod likväl & kokade vid midnatt igår) & fyllde upp en på ett sånt där helt galet sätt. Jaja... det är ju bara en gång per år, eller två då eftersom det blir kanadensisk jul imorgon... Diet januari 2014! Sen öppnade vi bisarra mängder paket & Mammut försökte äta upp varje presentsnöre som kom hans väg & tillslut rundade vi av med körsbär från någon obskyrt avlägsen plats & jag är SÅ nöjd. För första gången här i kanada skall sägas, annars brukar jul här kännas som ett straff men i år var det bara skönt att få vara hemma med fluff (Mammut) & galenfluff (Digby). 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Önskar er en god fortsättning på julen ❤️

Svar: Tack & God Jul till dig med!
Ida

2013-12-25 @ 09:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0