Cookies for my love...

Jag är ingen alla hjärtansdags firare - inte alls. Så vi kör presentlöst & brukar i regel inte lyxa till det något nämnvärt, lite bubbel & något godare till middag räcker liksom för att vi båda ska vara nöjda. Men... jag kunde inte låta bli att baka en sats kakor till Paul, bara för att han tycker om dem så mycket & för att jag tycker om honom så mycket.
Kaffe & gräddkakor med nötter & chocolate chips
 
Sätt ugnen på 190 grader. Lös 2 msk snabbkaffe i 1 msk 10% grädde, ställ åt sidan. I en stor bunke, vispa 230g rumsvarmt smör tills det är helt mjukt, tillsätt 160 ml strösocker & lika mycket farinsocker, 1 tsk natriumbikarbonat & en nypa salt. Tillsätt kaffelösningen, 1 ägg & 1 tsk vaniljextrakt. Blanda ner 530 ml vetemjöl. Dela degen på hälften, tillsätt 2 msk grädde & 120 ml chokladchips (eller hackad choklad) till den ena delen. Till den andra tillsätter du 60 ml kakaopulver samt 120 g hackade nötter. Forma bollar av en tsk var av degarna & platta ut. Placera på en plåt & grädda 8-10 minuter. Låt svalna på plåten i 1 minut innan du för över dem till galler för att svalna helt. 

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag firade alla hjärtans dag med tre killar: Ben, Jerry och Bruce (Willis). Mkt trevlig kväll =)

Svar: Det låter ju helt perfekt! Vad bjöd Ben & Jerry på & vilken Bruce? KRAM!
Ida

2013-02-16 @ 00:39:50
Postat av: Jo

Core Berry White och "RED". En väldigt god glass och en mkt underhållande actionkomedi, där även Helen Mirren sparkar rumpa =)

Svar: Älskade RED, så himla bra! Ser fram emot uppföljaren! Har du sett Warm Bodies än? Vill höra din åsikt när du gjort det!
Ida

2013-02-16 @ 16:28:24
Postat av: Jo

Jag och en kompis skulle sett "It's a good dy to die hard" men den dumma ungen blev sjuk... Men jag fick iaf lite Bruce =)

Svar: Huvudsaken är att man får Bruce!
Ida

2013-02-16 @ 16:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0