Det här med kött...

Paul tyckte att det var oerhört underhållande när det uppdagades att även IKEAs köttbullar innehåller hästkött. Troligtvis för att Swedish Meatballs är ett sånt enormt etablerat koncept här i nordamerika & att det i princip alltid innebär just de där påsarna man kånkar hem från IKEA. Efter att vi har gift oss kommer vi ju att ha en liten reception hemma hos oss här i Toronto för de som inte kan komma till Sverige & planen fram tills i förrgår var väl att servera just IKEA-köttbullar till barnen. Nu känner jag mig lite mer tveksam... mycket på grund av att Paul fnissande undrade vi ska använda en My Little Pony som indikation på vad som serveras... helt på den linjen att använda spraymålade plastdjur som bordsdekorationer. Lite IIK varning på den känner jag.
 
Personligen har jag väl inte så mycket att säga om att det är just häst i köttbullarna, däremot tycker jag att det känns rätt avsmakligt med den här typen av köttprodukter som kan innehålla... tja, lite vad som helst. Köper man något som säger "KO", ja då ska det ju vara ko. Är så tacksam för min uppväxt - där i princip allt kött på bordet var älg skjuten kring knuten (alltså... nej, vi tjuvjagade inte - men skjuten lokalt). Tänk vilket privilegie det var & oh så mycket jag saknar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0