Gud hör bön.

När jag var liten & oroade mig för något, då brukade farmor säga "Gud hör bön". Jag kan väl inte direkt ge en lista med exempel på när han verkligen lyssnade då, men igår - igår lyssnade han. För vet ni, Paul fick ett mail nu imorse & julfirandet är inställt eftersom det har varit snöstorm med vind-drift uppe hos hans gudföräldrar. Tydligen är plogen inte beräknad att ta sig till deras lilla väg förrän klockan fyra i eftermiddag & följaktligen blir det ingen lunch. Oki, jag tycker jättesynd om hans gudmor som planerat & sett fram emot det hela - men på det helt själviska planet så dansar jag soffdansen av glädje & känner för att ropa "Prisa Gud, skatteåterbäringen är här!".
 
Happ - då blir det långpromenad, Starbuckslunch & bio idag! Så lyxiga tidsfördriv att jag nästan inte vet vad jag ska ta mig till med mig själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0