Fail.

Farmor har pushat för att jag ska outsourca mer av bröllopet, typ inte envisas med att göra blombuketten själv eller bröllopstårtan. Har ju inte haft de bästa två veckorna i mitt liv, så jag började vacka & gick med på att vi kunde betala för brudbuketten. Man orkar bara ta så många fail, inte värt att chansa. Men tartan, tårtan skulle jag ta mig fan göra själv!
 
Så ikväll bestämde jag mig för att ge mig på ett testbak. Letade fram ett recept som verkade lovande & satte igång. Nu så här en fyra timmar från det att jag började baka så kan vi väl konstatera att jag kanske inte är så BERGFAST övertygad längre om det har med att svänga ihop min egen tårta...

Hahaha! Alltså, tårtkatastrof! Det här ser ju ut som om bagaren varit full (nej, har bara druckit vatten till middag) eller som om man satt en apa på uppgiften. Hihi... nej så här kan vi inte ha det. Jag ger det hela ett försök till tänker jag, någon gång nästa vecka, men fungerar inte det baket - ja då ger jag mig farmor, då kan vi beställa en liten prinsesstårta eller två.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men du kan beställa grunden och sedan ha gjort din egen dekoration som du sätter dit? :)

Att göra bröllopstårtor tar tid, tro mig! Mamma jobbade med dem i ett par timmar när hon gjorde våningstårtor. Och sedan så ska du njuta av din dag, inte stå och baka samma dag som du gifter dig.

Kram

Svar: Nej jag borjar ju luta at att jag inte behover den extra stressen. Plus, om jag gor den sjalv - da maste jag ju slapa all utrustning med mig till Sverige & det ar ju inte som om jag inte redan tar med mig halva bohaget. Sa jag tror att det blir kopes i alla fall. KRAM!
Ida

2013-06-28 @ 08:20:05
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Målvaktsmamman

Hehehehe.....och vi vet MYCKET MYCKET VÄL vem du ska skicka den här tårtan till;)

Svar: Fast da hade han sakert anmalt mig for att jag forsokt ta dod pa honom vi sockeroverdos... :/
Ida

2013-06-28 @ 14:37:51
URL: http://malvaktsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0