Cinnamon Hearts!

Så himla roligt! Här i Canada säljs små kanelgodisar som kallas för cinnamon hearts:
Jag har ju aldrig ätit dem själv, men de är väldigt populära här & min farmor är stormförtjust i dem. Så när Lotta skulle ha sin möhippa i sverige skickade jag ett litet paket som bland annat innehöll en väldigt stor påse med just cinnamon hearts. När vi träffade dem i onsdags berättade de att Lotta fått lite dille på dem under graviditeten. Faktum var att hon inte hade något annat direkt craving än just dessa små hjärtformade godisar. Så bakade hon, ja då åkte de på som dekoration... glass, krossade hjärtan... fredagsmys framför TVn eller middagsgäster - CINNAMON HEARTS! Allt var bra tills de hade gäster en dag & en av dem sa "Men... Lotta, det här är ju tvål". Martin & Lotta panikade lite - var det tvål eller var det godis?! Vad var det jag egentligen hade skickat & kunde de fråga mig vad det var? De dividerade fram & tillbaka, testade att lösa dem i badkaret för att se om de var någonslags badkonfetti & kom tillslut fram till att de inte hade en aning men att det kändes för pinsamt att fråga mig! Så det var inte förrän de kom hit till Toronto nu & såg en burk med cinnamon hearts i skafferiet i huset de hyr som de kunde pusta ut. FNISS! Så farmor, om du har besök över & någon försöker övertala dig att jag haft dig att äta tvål i 3-4 år - NEJ, det ÄR godis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0