Idor!

Igår var vi på middag hos Martin & Lotta - för er som inte hänger med helt & hållet så träffade vi Martin när han var här 2008 & jobbade på sin PhD på UofT. Faktum är att det var på Martin & min gemensamma midsommarfest som Paul & jag blev ihop - så han har liksom varit med från scratch! Lotta träffade jag lite snabbt när hon var här den sommaren & så träffades vi alla igen sommaren 2009 då vi var & klättrade kring Linköping. Oki... så nu är ni mer med på banan. M & L är här i cirka två veckor & den här gången har de med sig en väldigt glad liten baby på 7 månader - lilla Ida! Så himla söt, alldeles linblont fjunigt hår & två små risgryn till tänder. Jag vet inte om Ida är vanligare som tilltalsnamn idag än vad det var när jag växte upp, men jag har i princip aldrig stött på andra Idor - någon gång när jag sjöng i en kör som liten & sen en gång när jag pluggade i Lund. Så det här var första gången som jag tillbringade en hel kväll med en annan Ida. Jag måste erkänna att det kändes så sött att den där lilla miniatyrmänniskan var en annan Ida - samtidigt som jag blev lite förvirrad då & då. Typ, "Ida måste gå & lägga sig nu" & jag tänkte "Va, måste jag? Nej visst ja!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0