Jag har varit piggare...

Får ju konstatera att jag varit piggare än vad jag är idag. MEN. Det får det vara värt - även om jag nu verkligen planerat att stanna hemma igår så var det så kul med en spontanutgång. Kan liksom nästan inte minnas sist jag drog ut på något sånt! Det blir mest parmiddag eller "fin-restaurang" nuförtiden när man går ut. Inte som på den gamla goda Lunda tiden då man kunde få för sig att dra till Wärmlands på onsdagen eller till Lunds penthouse på en torsdag. Minns att min kanske allra bästa spontanutgång involverade Sussie & mig hemcyklandes på morgonkvisten - vi var lite småfulla så där, så när vi skulle korsa Dalbyvägen så gjorde vi det i världens liksom långsammaste travers. Istället för att bara cykla rakt över tog det oss säkert 500 meter innan vi slutligen kom över på rätt sida. Kvällen involverade också Sussie sovandes på sin mössa i hallen, för att den var så "mysig". Hehe... lite tokigt när jag tänker på det nu, men ROLIGT hade vi! :)
 
En annan bra spontanare var i gymnasiet då jag & min bästis Sandra helt plötsligt fick för oss att dricka en flaska vin på en tisdag. Den tog rätt bra, så helt plötsligt var vi på världens partyhumör. Bara det då att det här var LYCKSELE på en tisdag... det enda som var öppet var typ OKQ8. Så vi gick dit, köpte lite folköl, knatade till tågstationen & satt & sjöng "konståkningslåtar" (tänk Gloria Gaynor - I will survive) hela kvällen. Ingen jättehappeneing så där, men väldigt spontant & väldigt roligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0