Min första jordbävning!

Spännande start på dagen här i Toronto, jag har just upplevt min allra första jordbävning! Satt & pillrade med ett nytt pysselprojekt när hela huset plötsligt började gunga lite lätt... vår hallspegel dallrade mot väggen & alla krukor i fönstret började klirra. Det tog kanske en halvminut allt som allt & lämnade mig i stadiet "Jordbävning eller stor, osynlig, lastbil utanför fönstret". Visade sig vara det förstnämnda alternativet, eller så har osynliga lastbilar helt enkelt inte en hemsida som visar när & var de förekommer... Men det har jordbävningar! Flera stycken till & med! Hela två skalv fick vi till, ett på 4.8 & ett på 4.2 - precis i närheten av Ottawa där Paul just nu är på konferens. Så de senaste 20 minuterna har sms funktionen på våra telefoner gått varm. Eller som Paul just sammanfattade det:
http://i.qkme.me/3ug1s8.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0