The Garlic Mustard Weekend...

Det här var ju helgen då vi skulle BRING DESTRUCTION to all garlic mustard i grannskapet. Bara det att det blev så... ja men rent helvetiskt kallt. Jobbade i två timmar igår & den sista timmen tillbringades utan cirkulation i fingrarna. Så jag gav upp & tänkte "Ja men på söndag, då ska allt det här dö":
Bara det att dagen grydde & det var sånt här väder:
För er som inte har katt så kallas det här för "Sova på huvudetväder". Det innebär helt enkelt att vädret är så vedervärdigt att små fluffdjur beslutat sig för att sova sig genom dagen. Merparten av dagen har vädret envisats med kastvindar, spöregn & som extra bonus hagelskur efter hagelskur. Faktum är att vi har en vädervarning för frost - alla växter som kan tas in bör tas in. Så, med min urusla cirkulation kändes det så där aktuellt att vara ute & dra våta växter... Jag känner mig lite skyldig, som om jag var den enda som bangade på "sälklubbar demonstrationen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0