Åt rätt håll - nästa superkropp!

Idag var det dags för mig & Paul att gå på synundersökning. Paul för att han desperat behöver nya glasögon (det gamla paret råkade åka på en jättedusch av blekmedel ute i stugan & det gillade inte glasen) & jag för att jag tycker att jag sett lite smådåligt på distans på sista tiden. Well, det visade sig att jag hade rätt - fast inte av den anledning jag trott. På något vänster har nämligen min syn gått & förbättrat sig sedan 2011 (side note, de där dropparna man får i ögonen för att vidga pupillen - definitivt top tio på ofarliga saker som ändå är sjukt otrevliga)! Alltså... här trodde jag att förfallet började vid 30, men so far so good! Ge mig ett par år till & jag kan vidareutbilda mig till stridspilot! Blev så himla glad över det hela att vi gick & firade med Starbuckslunch. Resten av dagen ägnade jag mig åt något helt otroligt hemmafruigt, shopping. Snurrade runt tre varv på jättestora Eaton Centre & nu har jag bockat av säkert 10% av årets julklappsinköp. Var så slut efter det att vi var TVUGNA att köra på take out - totalt kliché på samma spår som tidigare, men gott! 

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Grattis! Skönt att höra att det inte är kört ännu! hahaha
Här kommer SNL-sketchen om Ford förresten! http://www.youtube.com/watch?v=BoFddPKlbk0

kul!! :)

Svar: Nej nej, nu blir det bara bättre! Tänker att jag aldrig kommer att behöva klippa mig om några år (fantastisk hårkvalité) & sen blir det väl ett par maraton eller två i & med att konditionen magiskt förbättras! :)
Gällade Ford, det är ju helt hemskt - men verkligheten överträffar dikten. Han ÄR roligare än alla som försöker göra honom!
Ida

2013-11-19 @ 18:16:18
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Jo

Så sant att han är roligare, hittade det här från SNL-sketchen: http://www.youtube.com/watch?v=Sd7iL6OrB4Y

Svar: Han är liksom så galen att det är svårt att överträffa! Så här såg det ut i City Hall igår:
http://www.cbc.ca/player/News/Canada/Toronto/ID/2419126000/
Ida

2013-11-19 @ 21:22:40
Postat av: Jo

Han är ju bara så professionell.

Svar: & på det spåret... har du sett den här filmen tidigare?
http://www.youtube.com/watch?v=0j-D1AyXJAE

Den har något år på nacken, men visar Rob Ford i högform!
Ida

2013-11-20 @ 09:35:24
Postat av: Jo

Wow, hur blev han vald till borgmästare från första början när han betett sig så där redan innan?

Svar: Dessvärre så är folk rätt dåliga på att masa sig till val-lokalerna här i Canada, så han vann lite på det. Nu planerar karln dessutom att försöka bli omvald hösten 2014... får bara inte hända!
Ida

2013-11-20 @ 17:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0