Det här med att sluta peta...

Paul jobbade hemma idag, så det var lite småfest i huset - Starbuckslunch & tacos till middag (jag vet... inte fredag än, men lill-lördag & det måste ju uppmärksammas). Medan Paul jobbade på uppe i sitt kontor drog jag fram pennorna & jobbade vidare på mitt lilla hobbyprojekt som nu börjar få en lite mer pressad tidslinje. Satte det kanske optimistiska målet att få ihop 34 teckningar totalt & med dagens enda checkmark så är 65% avklarat... Det är här någonstans jag känner att jag måste bestämma mig för om det är OK att vissa saker är lite "halvklara/halvdana". Typ den här teckningen:
Dels är den ofärdig i nederkant & så är hennes hand för stor (alternativt hennes huvud för litet, hur man nu väljer att se på det) - men samtidigt känner jag att jag redan lagt ner nog med tid på denna enda lilla bild för ett projekt som mest är till för att Paul & jag är den där typen av människor som inte har egna barn utan istället gör vårt bästa för att försöka göra saker & ting lite roligare för andras ungar. Fast å andra sidan, så sitter ju den där lilla perfektionisten inom mig som en elak skollärare & bara "Linjalsnärt - det blir hundra omskrivningar på svartatavlan!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0