For the very first time...

Paul & jag brukar vara tidsoptimisterna 3 & 4 (första & andra plats innehas av vårt toastmasterpar) vilket leder till att vi alltid ligger ungefär 10-15 minuter efter vilket tidsschema vi än satt. Nu brukar ju inte detta vara något jätteproblem, saker & ting brukar lösa sig i alla fall, men igår ville vi inte chansa så vi var ute i så galet god tid att vi till & med hann äta middag innan showen (fast för min del hade vi kunnat skippa den biten, min fisk var så sjukt äcklig - alldeles bränd... men vi hade inte SÅ gott om tid att vi kunde beställa in en ny rätt). För att ni verkligen ska förstå hur gärna vi ville se The Debaters:
Titta, där sitter jag i min kanadarutiga skjorta i en halvtom salong (alla platser var utsålda)! Det var ju en nyhet i sig kan jag säga, vanligtvis trillar vi in med andan i halsen efter att 99% av alla platser är upptagna. Om det var värt ansträngningen? Absolut! Den bästa debatten av dem alla var en som handlade om äpplen är bätte än apelsiner (apelsinerna vann till min stora bitterhet) & jag grät typ av skratt genom hela öppningsanförandet & både Paul & jag klappade så mycket i händerna (debatterna avgörs baserat på vem som får mest applåder) att våra handflator var alldeles röda & puffiga på slutet! Nu ska det bli superkul att höra programmet när det kommer på radion, jag hoppas att de inte klippt bort alla Rob Ford skämt. För de haglade kan jag säga!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0