Hela den här Rob Ford-affären...

Helt otroligt att borgmästaren i Kanadas största stad i princip erkänner att han rökt crack tillsammans med kriminella element & ändå sitter människan kvar! Jag kan liksom INTE ta in det. Vad är det för system som tillåter att en individ som uppenbarligen inte har stadens bästa i åtanke får sitta kvar? Det där "tack & hej":et skulle ha kommit för månader sedan, men här händer så vitt jag vet ingenting. Enligt Paul hade staden varit tvungen att göra om reglerna för hur man kan avsätta en borgmästare för att få honom avsatt & "Sånt tar ju tid, så jag tror inte att någon kommer orka". Eh...?! Jaaahaaaa! Det kommer alltså ta TID att få igenom en förändring, men då är det ju uteslutet att vi försöker!
 
Fantastiskt dumt resonemang (tänk er hur det sett ut historiskt sett om man applicerat det tankesättet) - men det är lite så jag tycker att politiken fungerar här i nordamerika överlag. Nästa gång det blir borgmästarval hoppas jag därför inte på reella förbättringar, men jag tänker att vi åtminstone kan se till så att det blir lite mer ordning på torpet! Digby for Major!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0