Nanaimo cupcakes!

Ägnade mig åt underhållningsmaraton igår - först jättetrevlig lunch med Sandra (som jag lärt känna via bloggen, skönt att få prata lite svenska så där mitt i veckan), komplett med glögg till efterrätt. Sen blev det snabb uppstädning av köket, löprunda till mataffären & in i köket igen för middagsfix. Paul kollega Romina kom nämligen över med sin familj - bjöd på köttfärslimpa, ugnsrostade grönsaker & kladdkaka som avslutning. När vi vinkade av dem var jag så trött att jag power nappade i soffan en halvtimme innan vi drog till Loblaws IGEN eftersom jag glömt att köpa kokos. För idag var det nämligen ytterligare en cupcake dag & jag hade ställt in mig på att svänga ihop dessa. Så det var bara att kliva upp klockan sex i morse & knata ner till köket, där jag rörde ihop & bakade en hel sats innan jag insåg att jag glömt alla mejeriprodukterna i receptet förrutom smöret. Orkeslöshetsdöden. Ner med allt i komposten & så på det igen. På något vänster hann jag faktiskt få klart allt till klockan 8, ibland överraskar jag mig själv!
Så himla nöjd att jag fick till de små chokladrundlarna - brukar annars vara rätt kass på det här med att smälta & forma choklad. Det brukar mest bara bli chokladgegga som aldrig vill stelna, alternativt lossna från underlaget. Idag stod dock chokladgudarna på min sida för, det tackar vi för. Hade blivit lite jobbigt om det skitit sig det med - nanaimo bars MÅSTE nämligen ha chokladtopping & här kommer jag inte undan med att fuska. Kanadensisk bakklassiker som de är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0