Prepp, prepp, prepp!

Nu är det ju mindre än en vecka innan jag sitter på Pearson igen med destination Sverige för att hämta farmor. Det är alltså lägge att börja fixa iordning huset lite så att det ser fint ut när farmor kommer hit. Självklart kan Paul också städa - men han ser som de flesta män inte smådetaljerna, så jag vill att de ska vara så bra som möjligt innan jag bordar planet. Fast man blir ju lite blind när man storstädar... snöar in på sånt som kanske inte är så jätteviktigt att få perfekt. Typ linneskåpet - har svårt att se att farmor ska älga upp för trappen det första hon gör när hon kommer hit bara för att se hur örngotten är vikta. Eller vår medicinlåda, jag inser ju att farmor inte gått igenom den för att fördömma oss över utgången medicin. Likväl är båda dessa ställen urstädade. Idag har jag dessutom lagt in en extra växel, hade nämligen lunchbesök & ikväll har vi middagsgäster - så jag började dagen med att putsa fönster. Sker ju inte varje onsdag, men nu så - prepp, prepp, för alla gäster! Gästerna & julen - måste vara rent i huset innan julpyntet åker upp, annars känns det lite väl ungkarl.

Kommentarer
Postat av: Jo

Hmmm, då är jag nog ungkarl... =)

Svar: Jag får komma & leka husfru när jag är hos dig! :) Mitt flyg landar förövrigt klockan 14.05 på tisdag, sen blir det till att hämta ut väskor & ta Arlanda Express in till stan... så jag gissar att jag är på centralen kring 3 någon gång? Kanske att jag kan komma till ditt kontor då om du jobbar inne den dagen? Har troligtvis ingen telefon, så det gör ju saker lite klurigare.
Ida

2013-11-30 @ 10:25:05
Postat av: Jo

Du kan absolut komma till kontoret. Jag mailar en liten vägbeskrivning =)

2013-12-01 @ 08:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0