Väldigt osvenskt!

Började dagen med att sitta barnvakt åt en 1.5 åring - hennes mamma hade nämligen ett tidigt morgonmöte & behövde lite hjälp med att få ihop saker & ting. Kom dit vid 8 & knackade på dörren, ingen reaktion. Testade att skicka ett sms eftersom jag vet att den här lilla tjejen inte gillar dörrklockor men tillslut blev det för kallt att stå där & stampa så jag fick plinga på. Vilket resulterade i att mamman vaknade & kom ner för trappen & öppnade åt mig. Sen gjorde hon i ordning sin lilla dotter i nattlinne innan hon slutligen fick på sig sina egna kläder & kunde åka iväg. Jag inser ju att alla gör saker & ting olika, men det här kändes så otroligt osvenskt! En svensk hade stått med skorna på i farstun & öppnat innan jag ens hunnit ta av vanten för att knacka!
 
Anyway, roade oss sedan med att titta på snö genom fönstret, läsa lite pekböcker & kasta en boll mot en vägg. Vi kan även ha roat oss med att balansera sandaler på huvudet... men det glömde jag kanske bort att nämna till mamman innan jag knatade hem. Jaja - jag tänker att främmande vuxna är BRA för barn just för att de gör lite tokiga saker. Vidgar horrisonten liksom! Sen kom jag hem till katterna & konstaterade att de i mångt & mycket är lite som barn, men fullt lika uppmärksamhetskrävande är de INTE. Inte ens Digby & han är ändå rätt mycket plåster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0