This things about being a housewife...

Idag la jag pennorna på hyllan & drog ut på långpromenad, först ner till Torontos allra största park där jag mötte upp med mamman i familjen som bodde här i julas & hennes minsta dotter. Knatade ner till den jättestora lekpark som ligger där & tittade på när den här lilla 1.5-åringen helt orädd kastade sig nedför jättelånga rutchkanor. Sen blev det jättetrevlig lunch, åtminstonde för oss två - den lilla var inte på speciellt mycket annat än att äta blåbär. När vi vinkade av varandra vid två-snåret snurrade jag hem till Megha där vi sen tillbringade 3 timmar med att dricka te & maratonprata om allt från svärmödrar, ansiktsbehandlingar till att i princip vara hemmafru (hon doktorerar ju också & är hemma hela dagarna precis som jag). Lite intressant är att vi båda haft män som jobbat hemma tidigare medan vi jobbat inne på universitetet. I båda fall gjorde våra killar inte så värst många knop när de var hemma, vilket nu gör att de har lite ångest när de kommer hem till städat & middag på bordet... So, man får väl vara tacksam för att de uppmärksammar hushållsarbetet vi gör - men om det någon gång blir ombytta roller igen tror jag att vi båda kommer vara mycket hårdare på att det i alla fall ska vara undandiskat i köket när vi kommer hem efter en lång arbetsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0