Wedding Sugar Cookies!

Jag ska ut på äventyr idag - möhippa står på kvällens schema, väldigt roligt! Har bara blivit bjuden på en tidigare, men då blev jag dålig samma dag & var tvungen att ställa in - så nu är jag peppad! Ville ta med en liten present, så jag ägnade morgonen åt att baka dess...
Det tog lite tid, men jag är rätt nöjd med hur de blev till slut!
Tror att det här blev min favorittårta - det var ett evig pet att få till glasyren i de tunna rosa lagren, men skönt att det fungerade! Gjorde totalt sett 9 små kakor, en till varje tjej som ska vara med ikväll. Nu gäller det bara att packa dem på något smart sätt så att de inte dör på vägen in. Hade ju varit himla trist om de skakat sönder till pulver innan jag ens hunnit överräcka dem. Hm... kanske individuellt invirade i aluminiumfolie hade fungerat? Inte så snyggt kanske, men hellre det än att de dör skakdöden på tunnelbanan för att jag bara knölat ner dem lite hejvilt i en kakburk.

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Du är fantastiskt duktig!! Har du inte funderat på att öppna typ bageri eller liknande? I alla fall på fritiden :)

Svar: Tack! Jo faktiskt lite, jag tycker ju att det är så kul - bara lite för feg för att våga mig på det!

& grattis grattis till lilla knytet! Vad roligt!
Ida

2013-09-13 @ 20:16:49
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Sandra T

Jättevackra! Du är så duktig!!! Kram.

Svar: Tack så jättemycket! :) Hade önskar att jag hunnit göra något sånt här till vårt bröllop... men men, man hinner inte allt! Kram!
Ida

2013-09-13 @ 23:45:46
Postat av: Jo

Herregud vilket pill-göra! Bra jobbat =)

Svar: Det var lite pill ja, men inte så farligt som man kan tro. Mest bara väldigt roligt att se hur de växte fram!
Ida

2013-09-14 @ 10:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0