A different weekend...

Det blev en lite annorlunda helg den här gången. Pauls jobbflytt var helt enkelt så omfattande att vi hängt på hans kontor både igår & idag. Vad jag har gjort medan han installerat datorutrustning? Well, jag installerade alla telefoner till kontoren. Fick helt enkelt två jättekartonger med telefoner som jag först monterade ihop, lagrade deras identifieringskoder i datorsystemet & sen kopplade jag in dem på varje kontor. Efter det lärde Paul mig hur jag via eh... det "user interface" som är kopplat till telefonservicen (det här är ju kontorstelefoner, så de är lite mer komplicerade än vanliga hemtelefoner - kommer med knappval för vidarekoppling etc) kunde ställa tiden på alla telefoner. Det var väl inte direkt något som jag gjort tidigare, men det är alltid kul att lära sig något nytt - så länge det inte har med statistik att göra, vilket väl egentligen var vad jag skulle ha pysslat med i helgen. Jaja... Idag var vi där från lunch till klockan fyra, innan vi körde hemmåt för att plocka upp tulpaner & äta hemmalagade hamburgare. Paul tog hand om blommorna medan jag stekte biffarna...
Hamburgare är förövrig inte så där jättevanligt här i huset, men lunchen blev lite lidande idag så vi kände båda att vi behövde något lite mer än vanligt idag. Alltså inte bara biff & salad som vi vanligtvis ätit. När beslutet väl var taget blev jag helt stissig på mataffären & sprang runt & försökte komma på ALLT som vi hade på hamburgarna när jag var liten. Blev till & med så barndomsnostalgisk att jag var tvungen att köpa Rhode Island dressing. Paul bara "Men... Ida, det är dressing, dressing är något du har till sallad". Vilket han väl i princip har rätt i, men alltså en hamburgare utan Kavlis Amerikanska dressing som liten hade ju varit närmast ett straff!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0