Sushi dinner down town!

Jag har inte varit ute & ätit sushi på så länge, det blir liksom alltid lättare med take out istället för att åka in till stan, men idag blev det av! Anledningen var att Martin flygit över från Sverige en vecka & då är det klart att vi måste ses & uppdatera! Så det blev middag för oss alla tre på bästa Sushi on Bloor, eftersom jag tror att Paul, Martin & jag alla är ganska ense om att sushi är typ det godaste som finns. Martin är ju dessutom bara här i 7 dagar, så då gäller det att pressa in så mycket Torontosushi som det bara går. Så billigt & så gott jämnfört med Sverige!
När vi ändå var ute slog vi till på en skål med edamame också - tänk att små gröna bönor kan vara så goda! Hade en så himla trevlig kväll & hjälp så skönt det var att få prata lite svenska igen! Inte när Paul satt med naturligtvis, men när han var tvungen att springa iväg & fixa med parkering & dylikt. Gäller liksom att passa på när chansen ges - vill ju inte att spåket ska rosta ihop totalt & så fort jag inte pratat svenska på ett tag märker jag hur det smyger in något litet engelskt ord här & där... Inte helt OK känner jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0