Ja visst ja, jag är lite upptagen i november!

Jag hoppas ju att det här inte är unikt för mig, men ibland glömmer jag HELT bort att jag är gravid & att vi ska få en liten baby. I början av graviditeten började jag till exempel planera julbord ihop med Christina & hon bara "Men du... det hade varit jättetrevligt, men vi kanske inte ska planera så mycket saker för december som involverar jobb för dig. Du har nog nog mycket med lilla babyn då". Varpå jag var tvungen att gira om lite mentalt & inse att hon hade rätt - dels då att jag kanske inte ska ta på mig att griljera skinka i år & framförallt att vi kommer att ha en baby i jul om allt går som det ska. Memo till Ida liksom... Men nu har ju 23 veckor tickat iväg & jag hade väl trott att det här med en november-baby så smått börjat sjunka in,  men tydligen inte. För vi var & såg "Edge of Tomorrow" häromdagen (lätt bästa filmen jag sett 2014, bästa på flera år faktiskt - Paul gav den 8.5 alphas medan jag snålade till det med 8.2... men det var bara för att jag VILLE att sista repliken skulle vara "Hi Rose"). Anyway, medan vi väntade på att filmen skulle starta satt jag & babblade film lite så där allmänt & bara "Åh vad jag längtar till november! Mockingjay Part I!". Paul "Um, when in November, because you know how you have a problem sitting for too long now... I'm just worried that it will be more of a problem then". Skäms ju lite att erkänna det, men innan han sa det fanns det liksom inte i min värld att jag kanske inte skulle se Katniss vs. The Capitol den 21a november - helt för att jag liksom POFF glömt bort att Baby C är beräknad till den 27e november. Alltså... eh, pregnancy brain har jag ju hört talas om - men kanske inte att folk glömt av att de är gravida så där helt & hållet. Hemskt tur att jag sitter fast här i Canada pga immigrationen, i annat fall hade jag väl virrhjärnigt nog bokat in mig på en bungyjump kurs i Nya Zeeland så där lagom till skiftet november-december...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0