Low bus factor...

Ni vet mitt pågående bankproblem - farmor marscherade ner till banken i Älvsbyn & fick tag på någon som inte var på semester & efter lite mail fram & tillbaka fick jag en kontaktperson där. Stort framsteg med tanke på att min kontaktperson i Lycksele är borta till september! Efter att ha samlat fakta kring som vad som möjligtvis kunde ha gått snett ringde jag henne idag & kan ni tänka er - hon var på semester! Alltså... jag kunde bara skratta åt det hela! Den snälla killen som jag pratade med lovade i alla fall att se över frågan & nu fick jag precis ett mail från honom. Tydligen sitter min kontakt på all information i ärendet så det är bäst om jag pratar direkt med henne på måndag då hon är tillbaka. Uppdaterar Paul på situationen via Skype:
 
Paul - But... you mean that she hasn't kept a record of her investigations that her manager can track down if she's not there?
Moi - Japp!
Paul -  So if she were to have an accident and be unavailable for a longer period of time, would "her" customers suddenty lose their ability to bank?
Moi - I presume so, but honey - let's not be negative now! I know that you always think about the bus factor in your job, but this is Älvsbyn - busses are few and far in between!
Paul - Okay... now you scare me, you got up before 6 am this morning to deal with this and you still manage to be so positive... are you feeling all right?
Moi - Totally! It smells a little like burnt feathers in the house but apart from that I'm absolutely honkey dorey and AWESOME!
 
Nej men på allvar, jag tror att Handelsbankenfrågan numera har avancerat upp till samma nivå som husrenoveringen. Det tar sån tid & det är så oförutsägbart att det liksom inte är någon idé att stressa upp mig. För hade jag låtit det ske hade jag nog stressat igång förlossningen redan i förrgår. Nej, bättre att bara flyta med istället & inte låta mig påverkas negativt! Hakuna matata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0