Alarm & chap stick happiness!

Det är ju skönt att saker & ting kan vända rätt snabbt, sedan förra inlägget känns allt redan mycket bättre. Inte för att det har börjat snöa (snyft) MEN:
 
1) Mammut beslutade sig äntligen för att inte envisas med att klösa på varje dyr babypryl han kunde hitta
2) Tor fick ur sig lite gas & är väl om inte sitt gladaste jag så åtminstone lite mindre förtvivlad
3) Paul blev klar med paketinslagningen & har åkt iväg på julgransshopping
4) Jag har kokat klart vår julskinka. Den låg i lite för länge & behöver fortfarande griljeras, men det är i alla fall bättre än "rå okokt köttklump"
5) Det knackade på dörren precis innan Paul skulle åka iväg & ett bud levererade en liten låda som han beställt - men följande innehåll
BABY ALARM! Paul har beställt en version som fästs i blöjan & registerar den inga rörelser (andning & tarmrörelser inräknat) på ett visst antal sekunder larmar den. Är så lycklig för att vi har den här lilla mackapären - för hjälp så dåligt vi sovit efter Tors andningsuppehåll. Alla lipsyl undrar ni kanske över... Jag har haft ett kärleksförhållande till coca-cola chap stick sedan lågstadieåldern när en vän till mig var lycklig innehavare av ett & jag någon enstaka gång fick låna "ett stryk". Hittade ett par chapsticks här för några år sen, men när de tog slut nu i höstas fanns de ingenstans att få tag på & jag deppade så där som bara en jättegravid människa kan deppa. Underbara fina Paul plockade upp min chap stick depression & beställde hem en laddning som jag tänker kommer att räcka tills Tor fyller 20. Total lycka i form av små plasthylsor!
 

Kommentarer
Postat av: Malin C

Men vad gullig han är!! Han plockar poäng efter poäng. :)
Skönt att ni köpte larm, vi sover "på riktigt" nu med larmet vilket ger mer återhämtning även om sovpassen är korta.
Vi har även köpt en sk näsfrida (Cesar är lite förkyld) och en pysventil! Inte testat den senare än men den ska vars bra att släppa ut små fisar som fastnat med.
Hoppas att sömnen blir bättre nu med larmet, att snön kommer snart och framförallt tomten!! :)
God jul till dig och lilla familjen.
Kramar

Svar: Paul är fantastiskt bra på att komma med små överraskningar som gör mig glad ända in i hjärtat! Blev faktiskt så glad över de där lipsylen att jag började gråta lite.
Känns så skönt att vi har larmet nu - vi har ju sovit sedan Tors andningsstopp, men vi har båda känt ångest inför natten eftersom ingen av oss velat "somna ifrån honom". Jättejobbigt! En näsfrida fick vi av Pauls syster (dock ännu inte använd) & pysventil ska vi försöka hitta efter julen. Han blir ju så himla ledsen när han är gasig i magen så det hade varit skönt om vi kunnat hjälpa på riktigt istället för att bara sitta & hålla om.

God Jul till er alla också - kram!
Ida

2014-12-24 @ 04:43:11
URL: http://mclapper.blogspot.se/
Postat av: Alex

åh så skönt att ha fått hem de. Har hört många som "räddats" av att dom vågar slappna av och sova när larmet är på plats.

Har ni fått lära er babymassage (vatten hjulet och "sol och måne" fick jag lära mig) av BM/läkare? annars kolla på youtube. De är mysigt att göra och kan hjälpa små tarmarna att jobba.

Svar: Jätteskönt! Var väl jobbigt redan innan det där med andningen hände, men sen blev det verkligen jättesvårt att slappna av & kunna sova.
Tack för tipset! Har inte fått lära mig något sånt här, så jag ska googla!
Ida

2014-12-24 @ 12:19:54
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0