Det vände & gissningslek!

Jag var väl inte på mitt allra bästa humör efter det där samtalet med banken. Tror inte att kommentaren om att jag nu är "jättetjock" var illa ment, men den knockade lite luften ur mig. I kombination med själva grundproblematiken, att mina pengar är låsta tills jag befinner mig på svensk mark nästa gång, kände jag mig RÄTT knäckt. Tack & lov finns det goda krafter i omlopp! Först i peppande form av min fina vän Sussie som jag fick till en Skypedate med efter många om & men. Sen ägnade jag dagen åt, ett för mig, komplicerat syprojekt (visar bild imorgon) som gjorde att jag tacksamt nog kunde pressa ut bankältandet ur huvudet. Lagom tills dess att jag började känna mig lite mer som mig & lite mindre som sönderstressad labbråtta ringde det på dörren & hela TVÅ sverigepaket dök upp i vår hall! Timingen på den, obetalbar! Visade sig vara en hel laddning julklappar från allra finaste farmor, tillsammans med...
GRÖTRIS! Jag som haft cravings på tomtegröt sen september blev lite blank i ögonen av lycka. Herrehjälp så gott, juligt & tröstande! Morgondagens första mission innan vi svänger in hos barnmorskan för igångsättningsförsök nummer 3 blir alltså att köpa kanelstänger så att jag kan koka en laddning gröt med mandel så fort vi kommer hem. Gift är jag ju förvisso redan, men det är lite barndomsmagi med den där mandeln så den är obligatorisk oavsett!
 
På tal om barnmorskan imorgon - ni som tittar in & läser, kan ni inte tippa i kommentarerna när ni tror att Baby C kommer? Känner att jag behöver datum att "jobba mot". Farmor & Megha hade trott på idag (farmor har dispens på att välja en ny dag om hennes datum kommer & går) & Sussie tror på den 4e. Vill ni dra till med tjej/kill gissningar samt vikt/längd så är det naturligtvis tillåtet, men det är datumet jag verkligen trånar efter. Själv har jag ställt in mig på att Baby C håller ut till sista stund - dvs den 13e.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tror på en son den 7/12 kl. 17.46. Han väger 3895g och är 51cm lång och en bedårande söt bebis. ❤️

Kram

Svar: Happ, då har jag två gissningar på andra advent - kanske att jag ska ställa in mig på det datumet då! Vill helst inte gå till nästa vecka, för då börjar det bli lite kinkigt med läkare & sjukhus...
Ida

2014-12-02 @ 22:21:46
Postat av: Camilla

Vilken datum var bf?

Svar: 29 november...
Ida

2014-12-02 @ 22:22:22
Postat av: Camilla

Kinkigt? Varför?

Svar: För att de är så himla hispiga här i nordamerika, från & med fredag vill de tex att jag ska gå på ultraljud varannan dag för att se hur moderkakan mår. Lagligt sätt har barnmorskorna ansvaret för mig fram till vecka 42, men sjukhuset som de arbetar ihop med börjar bråka om igångsättning redan när man går in i vecka 41. Det innebär i sin tur att läkare måste involveras & de vill i regel ta över ansvaret i det läget (vilket ökar risken för snitt). Vill så undvika det, tycker ju så himla mycket om mina barnmorskor & vill bara ha med dem att göra under förlossningen om det är möjligt.
Ida

2014-12-02 @ 23:13:28
URL: http://fruek.blogg.se
Postat av: Jo

Jag tror på 6/12. Så att ni får fira andra advent tillsammans =)

Svar: Fast att föda känns ju SÅ DÄR adventsmysigt... så jag hoppas på tidigare! :)
Ida

2014-12-03 @ 08:21:24
Postat av: M

5 december, 15:27, en flicka som ar 51 cm lang och vager 3225 gram :)

Svar: Det låter helt perfekt - det tar jag gärna!
Ida

2014-12-03 @ 18:10:11
Postat av: Natalie

5:e!

Svar: Tack, då har jag två på imorgon då! :)
Ida

2014-12-04 @ 12:13:02
URL: http://natta-myown.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0