60-årsfest med renar & tomtar...

För ett litet tag sen blev vi inbjudna till Pauls vän Phil pappas 60-års kalas. Vi velade lite fram & tillbaka om vi skulle gå eller inte, men så pratade Paul med Phil & fick höra att det skulle vara en "liten intim tillställning" så vi bestämde oss för att våga oss ut med Tor. Vid sjutiden svängde vi in på Phils brors gårdsplan & möttes av en djurtransport med tillhörande ren...
Jag - Nu är du riktigt tyst Paul - inte ett ORD om att vi äter ren hemma i Sverige! Tänk på barnen!
Paul - Får jag säga det där du sa häromdagen om att renar visst kan flyga - om de får lite hjälp från en bil?
Jag - DU!!! INTE ETT ORD!
 
På något vänster lyckades han hålla inne med kommentarer, så vi tog oss in i huset utan att lämna ett gäng gråtande småttingar i vårt kölvatten. Alltid något! Väl inne i huset var det ballong & bubbel bonanza, massa olika buffébord att välja på, tusen pers & naturligtvis TOMTEFAR & TOMTEMOR. Ingen 60-årsfest utan de inslagen! Obligatoriskt fototillfälle med andra ord - här i Kanada/nordamerika är det ju tradition att du släpar med ätteläggen till något köpcenter i december & knölar ned dem i famnen på en uttråkad "Mall Santa". Vägrade dock släppa ifrån mig Tor, någon måtta får det vara, så vi radade upp oss istället.
Tomtemor var helt begistrad - som hon sa "Aren't they Gods little miracles?!" - & jag tänkte "Nej, mitt lilla mirakel, det var inte Gud som hade värkar i fyra dagar..."
Vad Tor tyckte om festen? Tja, han sov sig igenom hela alltet så så här långt skulle jag väl inte direkt klassa honom som ett party animal... Däremot som en väldigt omtänksam liten baby som lät sina föräldrar få tid för både mingel & lite buffé!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Kul med fest!

Svar: Jättekul - speciellt när man häckat inne i babybubblan i 2 veckor!
Ida

2014-12-21 @ 06:40:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Camilla

liten tillställning? Med tusen personer!?

Haha, tur att Paul höll sig från att kommentera renen..

Ni är så fin familj! Att se Tor så rycker det lite i bebistarmen, han är så söt! ❤️

Svar: Ja OK, det var väl kanske inte riktigt 1000 personer - men rätt packat i alla fall! :) Klart mycket mer än vad jag definierat som "intim tillställning".
& tack så jättemycket! Du får väl prata med mannen om att skaffa en 4a! :)
Ida

2014-12-21 @ 10:02:05
URL: http://fruek.blogg.se
Postat av: Malin C

Så fina ni är! Och vilken energi du har!
My god jag har knappt varit på Ica än :D
Ska snart kolla mitt blodvärde igen för tröttheten är helt befängd!

Svar: Åh tack!
När det gäller energin, du förlorade ju en himla massa blod under din förlossning - inte konstigt om det tar lite tid att komma igen då! Jag hade ju i alla fall tur på det planet, blödde väl "normalt" - även om det kändes som om det bara forsade ur mig.
Ida

2014-12-21 @ 10:04:28
URL: http://mclapper.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0