Ida & konspirationsteorierna…

En av de saker jag älskar med att se på film & tv är att försöka lista ut vad ska hända sen. Exempel, Paul & jag tittade på den andra Hobbit-filmen igår (dog skämsdöden över tunnfärden längsmed floden, hej specialeffekter på samma nivå som Narnia när jag var liten). Underbare Legolas gör här entré X-antal fiktiva år innan han hjälper Frodo att gå otroligt långt (istället för att flyga på örnar hela vägen…) för att bli av med den där eländiga ringen. Alla som sett “Sagan om Ringen” vet att Legolas inte har så där väldigt mycket till övers för dvärgar. Pil mellan ögonbrynen lite till övers hade jag velat kategorisera det som & de spydiga dvärgreplikerna haglar. Um, not so much i del två av “Bilbo”.  Förvisso tas alla dvärgar tillfånga av Legolas & hans far, men dvärghatet ligger definitivt inte ens i närheten av vad det gör i SoR filmerna. Det är här Idas hjärna börjar snurra, för Legolas har nämligen ett love-interest i filmen & det hintas om en potentiell romans mellan henne & en av dvärgarna. Kanske att det är därför Legolas senare i sitt liv hyser sånt hat mot dvärgar, för att hans enda kärlek valde en dvärg över honom? Jag tycker att det är en kristallklar slutledning, medan Paul anser att jag någon gång innan vi träffades måste ha sett för mycket på “Days of Our Lives”. Med andra ord, mannen tycker att jag totalt överdramatiserar oviktiga detaljer & blåser upp dem till ofantliga höns. 

 

Moi – I do not! Tauriel is interested in the dwarf and she even says he’s not so short!

Paul – Is this going to be like when you were searching frantically for evidence that Lady Edith isn’t the real daughter of the Crawley’s?

Moi – But she isn’t, I’m sure she is Rosamund’s daughter. It all makes sense!

Paul – Um… like it makes sense that a beautiful warrior elf commander falls in love with a short, scruffy, food-tossing dwarf…

Moi - He's scruffy in a good way. Besides, look at Edith - she's the only red headed kid of the Crawley’s... and why would Rosamund try so hard to help her if she wasn't in fact her daughter?!

Paul - Sure... and I'll grab some more tinfoil for you on the way back home tomorrow.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0