Pass avklarat!

Klockan fem i elva knackade vi på hos ambassaden & blev insläppta. Sen fick jag fylla i ett formulär där jag angav hur länge jag bott utanför Sverige, att jag skrivit ut mig & annat av intresse för myndiheterna. Själv var jag mest nervös. Mitt förra passkort var orchfult - så jag bara bad till de högre gudarna att jag kunde få till ett vettigt kort. Den lilla snabba titt jag fick på det innan ansökan gick iväg verkar lovande. Wooot, kanske att jag kan resa de kommande fem åren & inte skämmas ihjäl! Himla roligt var att när all businnes var avklarad så säger ambassadkvinnan "Och Ida, vilken fantastisk kokbok du satt ihop - så imponerande". Gjorde mig så otroligt glad!
 
Efter att vi avverkat ambassaden var det dags att försöka få tag på ett nytt däck, inte direkt aktuellt att köra hem på en liten gummi munk. Checkade in på Canadian Tire & sen parkerade vi oss på Starbucks. Två timmar tog det innan vi tillslut fick ett nytt däck på bilen. Kommer inte ihåg när jag senast varit så hög på socker & koffein!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0