Snow day!

Nejmen vad trevligt - vi fick helt enkelt så mycket snö under natten att Paul fick jobba hemma idag. Eftersom jag gissar på att Toronto sammanlagt har kanske två plogbilar så går det inte att ta sig fram i nuläget. Vi försökte, men efter att ha ägnat mer än 30 minuter åt att bara skotta ut bilen så tog vi oss inte ut från dalen där vi bor. För mycket snö, bara slirande däck. Så nu är vi typ insnöade... inte helt insnöade, för då krävs det att man har så mycket snö att man kan använda ytterdörren som kylskåp, men ändå tillräckligt mycket för att vi skall kunna mysa ihop inne i huset hela dagen. Det bästa i hela kråksången är att vi till & med storhandlat innan (gasp, så inte oss) snön kom in, så nu känner jag mig som en liten nöjd, strävsam, nybyggare. Tucked in for winter.

Kommentarer
Postat av: Jo

Kära Linn tipsade om denna fantastiska lilla kortfilm och geologen i mig kunde inte låta bli att dela med mig =)Enjoy!
http://www.youtube.com/watch?v=8IjHxLm2kYw

Svar: Jag tror att jag har sett den för flera år sen. Minnet är lite luddigt, men den kan har varit en av de filmer som visats på The Banff Movie Festival. Brukar se så många filmer på en gång då att allt bara flyter ihop. I vilket fall, de är väldigt älskliga små stenar!
Ida

2014-02-06 @ 20:44:58
Postat av: Jo

Visst är de =)

2014-02-07 @ 14:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0