Hundra år efter alla andra...

fick jag ÄNTLIGEN se den senaste Hunger Games filmen. Har ju läst alla tre böcker, så jag var livrädd för att missa den på bio - men jag fick helt enkelt inte ihop att gå & se den innan jag åkte till Sverige & sedan dess har det varit fullt upp. Fast idag körde typ farmor ut oss ur huset, hon tyckte helt enkelt att vi behövde gå på date så då blev det biomys. När det kommer till böckerna älskade jag den första boken men tyckte att tvåan var så där. För filmerna är det omvända roller. Jag tyckte inte om hur de filmat ettan, gillade inte de ändringar de gjort från boken & tillhör definitivt skaran som avskydde castingen av Primroses katt. Nu var katten utbytt mot en som kändes mer rätt, tempot var högt & skådespelarinsatserna överlag berömdvärda. Helt enkelt väldigt sevärt - i fall att det nu fortfarande finns folk där ute som inte sett den!
 
Paul slår till med 7.8 pilbågar & jag lägger mig precis under 8an med en 7.9a. En positiv sak med att se den så här sent är förövrigt att vi nu bara behöver vänta 10 månader innan nästa film kommer ut, inte ett helt år! Förutsatt då att de ger ut nästa film i november igen. Å andra sidan kanske det behövs ett helt år för att Paul ska få ändran ur & läsa böckerna. Förra året gick han nämligen ur biosalongen & bara "Får jag låna din Kobo när jag kommer hem - måste läsa"... and that has not happened yet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0