My goal image...

Farmor ringer & frågar "Har du gått ut på promenad som jag sa att du skulle". Jag säger ja, jag gick ju trots allt fram & tillbaka till mataffären & jag hulkade bara de sista hundra något meterna fram till huset. Farmor fortsätter "Och du har ätit ordentligt & gått & hälsat på grannfrun?". Här har jag inte varit lika duktig - yoghurt & noll besök.
 
Men farmor, jag har målat en målbild & det är himla mycket mer än att bara ligga i sängen & krama kleenex-boxen!
Jag bad Paul att beskriva mig så som han ser mig när jag inte är full av sorg - när jag är kapabel att rymma fler än en enda känsla. Den personen, det är min målbild just nu. Den personen som är glad, ser glädje i det lilla & som inte lägger sig ner & gråter utan kämpar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0