To the US and back...

Vi tog en liten road trip idag & körde till USA. Målet var kanske inte det mest glamorösa... Walmart, som jag avskyr & försöker undvika så gott det går, men när symaskinen jag ville ha fanns där men inte i Toronto var det inte så mycket att välja på. Ja, eller... vi hade ju kunnat beställa efter den - men då hade vi fått betala minst $100 mer för samma maskin. Då kändes det värt med en liten US-tur, speciellt som jag hade ett visa-waiver i mitt pass som jag behövde en round trip för att få bort. So US it was innan vi körde tillbaka hem till Kanada igen - dock inte raka spåret till Toronto. Eftersom Pauls gudföräldrar bor åt Buffalo-hållet passade vi på att hälsa på dem på sjukhuset där Pauls gudfar just nu ligger inlagd. Vi köpte med oss en hel laddning portugisiska vaniljgrottor som uppmuntringspresent & de luktade SÅ gott att till & med jag blev lite frestad.
Inte så lyckat med Pauls gudfar dock... han är lite virrig nuförtiden & fick för sig att smördegen runt omkring var gjord av plast. Spelade liksom ingen roll hur glatt Paul än tuggade på sin lilla grotta... han satt ändå & försökte plocka bort all plast som "aldrig verkar ta slut". Suck. Den gjorde lite ont, men det gäller väl att fokusera på att han verkade glad att se oss! Anyway, efter att besöket var avklarat rullade vi hem & fastän Ontario är så sjukt färglöst & trist så här års kändes det så skönt att vara "hemma" igen - inte på andra sidan gränsen. Jag vet att jag ofta tjatar om saker som är bättre i Sverige, men sanningen är den att det finns himla mycket här som jag verkligen, verkligen älskar. I mean... ta bara den här kyrkan som vi körde förbi:
Humor - oh how we like it!

Kommentarer
Postat av: Jo

Haha! Kul att se att de har humor =)

Svar: Eller hur?! Inte direkt vad jag förväntat mig av en landsortskyrka!
Ida

2014-03-16 @ 01:56:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0