Whole Foods...

Vi vaknade till ett Toronto med skitväder - lite surt eftersom vi planerat att gå på långpromenad & det blir liksom aldrig lika trevligt i snålblåst & ösregn. Så vi virrade runt lite planlöst här hemma först, sen laddade vi ner Frozen & mös under filtar i soffan under hela förmiddag. På eftermiddagen kom dock myrorna tillbaka & efter lite runtkastande av idéer drog vi till Whole Foods. WF ligger himla olägligt till för oss, men varje gång vi åker dit blir jag helt kär i stället. Det är helt enkelt världens bästa mataffär i min bok. Det enda negativa skulle vara att det finns SÅ mycket att välja på att det blir lite konflikt i huvudet på mig! Så där som när jag var liten & mamma tog mig till leksaksaffären i Umeå & jag fick välja precis vad jag ville. Det var som att gå in i en magiskt värld med oändliga möjligheter, så själva urvalsprocessen kändes ibland nästan omöjlig. Samma känsla fick jag idag när jag stod & stirrade på utbudet av organisk musli... Tillslut, efter mycket velande, fick en box med musli smaksatt med organisk kanel följa med hem. Blev också två stora byttor med färdiglagad, supergod, soppa & alldeles nybakt fullkornsbröd. Inte lika god middag som om farmor lagat soppan, men ett himla bra substitut! En liten ask med räkor följde också med av bara farten, så middagen intogs med en alldeles vildögd Digby på andra sidan bordet. Mammas lilla kisse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0