New hat & slow delivery...

Det hade ju varit underbart om vi varit helt perfekt installerade i nya huset & allt det där flyttkaoset från tidigare i år hade varit ett minne blott. Nu är det dock inte fallet & det är bara att göra det bästa av situationen, så när jag inte kunde hitta våra vintermössor tog jag saken i egna händer & virkade mig en ny. För eller senare dyker säkert kartongen med alla andra mössor upp, men jag orkade inte gå runt & frysa fram till dess & dessutom är det ju inte så att det direkt är något straff att virka... Nu kan jag se framför mig hur du farmor vrider på dig i fasa framför datorn & bara "Men stackars Paul då?!". Alltså... människan har ju dels en kroppstemperatur utöver vad som är riktigt normalt & så har han mer hår på huvudet än vad som egentligen ryms så han är helt oberörd av att det blivit kallare. Jag HAR erbjudit mig, men han tycker inte att det behövs än & jag känner att det är helt OK. I mean, bara någon vecka till & jag har en liten person som jag kan tvångsklä i virkat 24/7 i fall att jag känner för det! Anyway, mössan invigdes idag när vi åkte iväg för att posta vår första laddning julklappar:
Paul bara - You look so cute! Like a little lumberjack delivery gir!
Moi - Worlds fatest lumberjack doing deliveries... Moahahaha! It would be the slowest delivery ever!
 
Sen insåg jag vad jag precis sagt - hur jag liksom just jinxat mig till en förlossning på 183 timmar. Så jag sprang halvpaniskt bort till staketet & knackade på det tills knogarna blev röda. Vill INTE gå till historien som kvinnan med den mest långdragna förlossningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0