Nu startar julen!

Jag vet att det är lite tidigt, men jag har längtat till julen sen augusti det här året - så nu kör vi!
Allt annat julpynt måste dock vänta lite - det står nämligen uppe i stugan. Så officiellt åker vi dit för att hämta våra vinterdäck samt för att det kommer att bli -13C där till helgen & någon måste ta på sig att slå av vattnet. Men i min bok ligger väl däcken & julpyntet på en jämnsides förstaplats över vad som VERKLIGEN är viktigt. Det & den lilla elektriska eldstad som vi använder där. Tycker att det känns hemskt onödigt att den firar jul helt på egen hand när den kan stå här & sprida lite artificiell brasstämning! Känner att allt som bidrar till ökad julstämning här i huset ligger på min priolista just nu. Julen det här året är nämligen så viktig att stjärnan ovan inhandlades på IKEA i lördags bara utifall att allt skulle skita sig med stugplanerna. Fixade liksom inte tanken på att stå helt utan svenskinspirerat pynt så jag kör lite hängslen & livrem - min melodi i livet just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0