Banana Pecan Muffins!

Sandra är (milt uttryckt) lite småpetig med maten. Så vitt jag vet går det att laga ungefär tre saker som hon äter - fish & chips, chicken wings samt välstekt kött & potatis (utan konstiga kryddor - dvs allt utom salt & peppar). Av dessa alternativ är jag väl endast bekväm med det sistnämnda, så kvällens middag är spikad, men jag kände mig lite mer tveksam inför vad jag skulle ta mig till gällande lunchen. Frågade om det var något speciellt hon ville ha, vad som helst, & fick tillbaka "Banana Pecan Muffins". Blev alltså muffinsbak idag med, börjar kännas lite som om jag driver en muffinsfabrik här i huset. Kanske lite för att jag inte ska behöva känna mig som den enda med en muffin top!
Banana Pecan Muffins
 
Sätt ugnen på 190C. Blanda 4.75 dl vetemjöl med 1.5 tsk natriumbikarbonat & 0.5 tsk salt. I en större bunke, mosa 4 mogna bananer med hjälp av en elvisp, rör sedan ner 2.4 dl farin/muskovadosocker & vispa i 3 minuter. Tillsätt 2 ägg, 1.75 dl smält (& avsvalnat) smör, 1 tsk vaniljextrakt & 1.2 dl hackade pecannötter. Blanda slutligen ner mjölblandningen. Fördela i stora muffinsformar & grädda i 18-20 minuter - testa om de är klara med en tandpetare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0