Christmas bags...

Genom åren har det blivit x-antal resor över Atlanten för att fira julafton & födelsedagar. Varje gång är presentbiten ett litet gissel. Inte att köpa presenterna, både Paul & jag älskar att komma på presenter åt folk, men inslagningsbiten. Dels för att du kan ha otur & råka på en sur tullgubbe med Napoleonkomplex som bestämmer sig för att öppna dina paket, dels för att de ändå inte kommer fram i tipp topp form efter att ha kastas runt från flyg, till flyg, till flyg. Så där roligt att lägga en massa tid på att slå in allt fint här hemma i Kanada bara för att göra om hela proceduren när vi kommit fram till Sverige. Vi brukar därför spara all inslagning tills vi är på plats i vinterns högborg, men det är inte heller optimalt eftersom det är lite trist att sitta instängd på ett rum medan alla andra spelar fia & dricker glögg. Så när jag stötte på Jennifer Jansch blogg & hennes vackra presentpåsar kändes det som den perfekta lösningen på vårt problem! Nu kommer vi ju att vara på den här sidan av Atlanten den här julen (& alla andra jular tills Immigration Canada säger att jag kan lämna landet igen...) men jag bestämde mig för att följa Jennifers lilla DIY-manual för att tillverka ett gäng påsar för de paket som ska skickas iväg med Canada Post. Hemskt mycket roligare att pyssla ner presenterna i små fina påsar först än bara knöla in allt i ett gammalt flingpaket som sedan slås in i brunpapp... Nu är jag ju rätt kass på att sy, så det tog en evig tid att få ihop min första påse & resultatet blev rätt rumphugget, men en påse bidde det i alla fall tillslut!
Till nästa påse ska jag se till att lämna lite mer tyg till toppen & så ska det förhoppningsvis inte ta fullt lika lång tid att få till knapphålet. Hemskt så mycket tid jag fick lägga ner på att googla hur det skulle göras innan jag tillslut fattade hur jag skulle bära mig åt. Blev nästan så där "matadoren i Ferdinand tokig" innan jag fick till det & sen kändes det lite som om jag bestigit ett berg när det tillslut satt där det skulle!

Kommentarer
Postat av: Jo

Fiiiin =)

Svar: Du är världens bästa supporter tillsammans med Paul & farmor! Puss på dig!
Ida

2014-10-21 @ 16:36:21
Postat av: Jo

Ojoj, nu rodnar jag =)

Puss på dig med!

Svar: Rodna du bäst du vill, men det är lika väl sant! :)
Ida

2014-10-23 @ 17:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0