Triss i pumpor!

Vi brukar ju försöka åka ut till en pumpa-farm varje år & plocka våra egna pumpor, men i år bestämde vi oss för att göra ett undantag. Kände att jag liksom inte riktigt orkade älga runt över leriga fält, böja mig ner 152 gånger för att hitta den perfekta pumpan & sen kånka tillbaka praktexemplaret till vägningsstationen. Så för första gången på tid & evighet blev det ett par pumpor från vår mataffär. Inte lika lant-romantiskt, men nu när de står uppställda på trappen känns det ändå himla fint & höstigt!
En för Paul, en för mig & en för Baby C... & jag känner mig sjukt löjlig som har lite dåligt samvete för att Mammut & Digby inte fick var sin pumpa det här året så som de brukar få. Det är den där jäkla orken som inte riktigt räcker till igen - men nästa år, då ska vi se till att fluffsen är representerade de med. Drömmer är lätt att ha fem egenodlade pumpor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0