7 years...

Det bidde lite mörkt helt plötsligt här igår, slog på alla lampor men det kändes ändå lite dommedag. Så jag knatade bort till datorn & checkade väderprognosen & möttes av varning för åska, hagel & tornado. Paul fångade den här bilden på vägen hem, precis innan alltihop drog igång. Jäklar vilken storm, men vi klarade oss från enkelresa till OZ!
Idag är det förövrigt en väldigt speciell dag, inte bara Pauls föräldrars 57 bröllopsdag utan även mitt sjunde år i Kanada. Tänk, för sju år sen klev jag ut i septemberhettan utanför Pearson - utan att känna en enda själ, utan att ha en fast bostad & med allt jag ägde i två resväskor & ett alldeles för stort handbagage. Minns hur jag stod där & tänkte att jag måste ha hamnat i fel land. För när jag lämnade Arlanda var det 10 grader i Stockholm & nu stod jag plötsligt i 32 grader & det stämde liksom inte in för fem öre med min bild av Kanada. Saker & ting gick ju inte alls så som jag tänkt när jag kom hit, den där dagen på Pearson var ju tanken att jag skulle vara här i 4-5 år & sen fortsätta vidare ut i världen tillsammans med mina två väskor & en doktorsexamen. Nu blev det ju inte så - men tänk, istället blev det en alldeles egen familj här, ett hus som är vårt & ytterligare ett land som faktiskt är hemma!

Kommentarer
Postat av: Jo

Ja tänkt vad roliga vändningar livet kan ta =)

2014-09-15 @ 20:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0