Heldag i stan...

Lite annorlunda dag mot för vanligt - kör en heldag i Toronto. Bara trevliga planer - som att hänga med Megha. Hon flyger nämligen till sin kusins bröllop i Boston nu i eftermiddag & vill ha sista minutenhjälp att para ihop alla bröllopsutstyrslar hon kommer att ha på sig under eventet. Vilka skor ska bäras tillsammans med vilken sari & vilka smycken passar bäst till... Jag måste erkänna att jag ser fram emot det SÅ mycket! Smakråd har jag väl varit ett par gånger genom åren, men aldrig för ett all out indiskt bröllop! Ska också klämma in en pedikyr om det går. Har varit på fötterna hela helgen & nu känns det som om de behöver lite första hjälpen. Hoppas även på att hitta en eller två små polare till filuren i mitten...
Teodor T Bear & Bambam flyttade nämligen in i garderoben tillsammans med Ior igår kväll & både Paul & jag kände rent spontant att vi kanske behöver en Nalle Puh också. Ior är förresten lite rolig... köpte honom precis i början på graviditeten, en dag då jag mådde vidrigt men ändå var så pass funktionell att Paul & jag kunde ta oss till vårt lokala postkontor för att skicka iväg ett paket. På vägen ut fick jag syn på Ior & sa på direkten "Vi måste köpa honom" varpå Paul svarade något i stil med "OK". Fast min hjärna vägrade registrera detta medgivande, så jag stod där hysteriskt kramande Ior i min näve & bara "MEN VI MÅSTE KÖPA HONOM, HÖR DU VAD JAG SÄGER?!". Stackars Paul såg helt vilsen ut & typ pep fram att vi självklart skulle ta med Ior hem, ingen fara på taket, & jag bara "För ska jag må så här hemskt vill jag i alla fall ha Ior!". Um... så jag vet inte riktigt vem Ior var mest för den där dagen, Baby C eller mig. Anyway, huvudanledningen till att jag åker in till Toronto är dock varken Ior, Megha eller pedikyren - utan jag hoppas järnet på att jag ska kunna förtidsrösta på konsulatet. Mitt röstkort har nämligen kommit på villovägar under flytten & jag är rädd att mitt nybeställda kort inte kommer hinna fram i tid för mig att poströsta. So, konsulatet it is - nu håller jag tummarna för att det räcker att dyka upp med passet i näven & se någorlunda hederlig ut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0