Two Swedish Balls in tha house!

Vanligtvis brukar vi bestämma allt här i hemmet tillsammans. Eller, det faller sig rätt naturligt att saker & ting blir som de blir eftersom vi nästan alltid tänker lika kring hur vi vill ha det. Så inga debatter riktigt & ingen som behöver känna sig sårad för att ens idé inte föll i god jord. Väldigt sällan lägger någon veto eller säger "Nu är det bara så här" - men igår inträffade det senare. Vi var på vår mer eller mindre dagliga runda på Home Depot för att plocka upp någon elektrisk komponent som Paul behövde & medan han stod & pratade med Dave (killen som är ansvarig för ljusavdelningen, jo det är så illa att vi faktiskt vet vad de flesta anställda där heter) knatade jag runt i gångarna med lampor för att se om jag kunde hitta något fint till badrummet. Allra längst bort i den jättelånga raden hittade jag den, lampan som var tvungen att följa med oss hem:
Dels för att jag tyckte att den var fin, dels för att priset knappast kunde bli bättre (minde än 100 sek) men framförallt för att jag kände en omedelbar, grundläggande, anknytning. WHITE SWEDISH BALL - it is me and the lamp, bästa vänner för evigt! Aldrig tror jag att jag identifierat mig så starkt med ett föremål tidigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0