My first amigurumi cupcake!

Lobbar lite för att Alex ska börja virka & lyckades faktiskt så pass väl med mitt peppande att jag själv var tvungen att springa iväg till den jättestora garn/pysselaffär vi har runt hörnet för att kitta upp mig på lite material (nästan allt är nedpackat & i förrådet, så jag har inte kunnat virka på hur länge som helst pga det)! Så fort jag började lägga upp maskorna kände jag bara hur MYCKET jag saknat det - att virka är så himla roligt & terapeutisk! Eftersom vi har så mycket att fixa med i huset kändes det dock bäst att göra något väldigt litet, så jag satsade på att få ihop min allra första amigurumi-figur. Valde att göra en cupcake, eftersom det även är rätt länge sen jag gjorde en sådan.
Lite dåligt ljus här, så färgerna kommer inte till sin rätt, men jag känner mig rätt nöjd med söthetsgraden som jag fick till! Nu är tanken att virka en 3-4 till & sen sätta ihop dem till någon form av mobil till Baby Cs pytterum. Bara för att lilla C endast fått en garderob som sin så innebär det ju inte att det behöver vara ett trist ställe att hänga på!

Kommentarer
Postat av: Alex

men herregud så söt!

Svar: Tack! Snodde ihop den på nolltid också, så det kändes som ett väldigt tacksamt projekt! Hoppas få ihop resten innan slutet på veckan & sen får vi klura ut något sätt att montera ihop dem till en mobil. Jag vill helst ha en sån där tippig en, som liksom vajar åt massa roliga håll & inte bara snurrar runt.
Ida

2014-09-09 @ 20:59:26
URL: http://www.swedeoncrete.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0