You say "pilot", I say "lumberjack"!

En bra sak med att vara gravid är i alla fall att jag har all tid i världen att pyssla. Dessutom är det ju helt otroligt praktiskt med att det blev så många små barn det här året, då finns det ju alltid någon att göra något åt! Idag köpte jag på mig lite garn & virkade ihop en julklappsmössa åt lilla Anais:
Fast virkade hattar utan foder fungerar ju så där... det blåser lätt rakt igenom skallen, så nu måste jag fundera ut hur jag ska få till någon form av foder. Har redan köpt på mig det luddigaste gosigaste tyg som tänkas kan, problemet är bara att lista ut hur jag ska klippa & fästa det - men, men, något kommer jag väl på! Sen tänker jag nog virka små tåtar till öronlapparna så att de går att knyta fast på huvudet. Tänker lite "lumberjack" stuk på det hela, även om nu mönstret beskrev det som en pilotmössa. Skogshuggare känns dock mer passande, Anais är ju trots allt född här i Kanada så arvet måste förvaltas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0